هدیه

تا خدا بنده نوازست به خلقش چه نیازست؛ تقدیم به دوست عزیزم😊

هدیه

تا خدا بنده نوازست به خلقش چه نیازست؛ تقدیم به دوست عزیزم😊

تحقیقات پیش از ازدواج صرفا یه تشریفات است!

يكشنبه, ۱۹ آبان ۱۳۹۸، ۱۲:۳۳ ق.ظ

بدبینی ممکنه به خاطر تجربیات منفی که اطرافمون اتفاق می افته باشه چه آقایون چه خانم ها؛ ممکنه به خاطر وسواس عملی باشه؛ احتیاط شرط عقله اما با بد بینی فرق می کنه... آدم بد بین از تحقیق ترس و واهمه داره؛ با تحقیقات سطحی به سرعت نتیجه گیری منفی می کنه و منتظر تحقیق بیشتر نمی مونه  اما آدم محتاط طوری تحقیق می کنه که اولا جمع بندی کنه و دوما به طرف مقابلش (آقا یا خانم) بر نخوره
_جالبه قدیمیا به یه چیز اعتقاد دارن میگن کسی که نون حلال و شیر پاک خورده باشه و کلا ذات خوبی داشته باشه تا حدی می تونه ذات شخص دیگه ای رو تشخیص بده؛ آدم ها تو شرایطی عصبانیت خودشون رو بروز می دن که آیا آدم بی رحم و از خدا نترسی هست یا نه؟ عذاب وجدان می گیره یا نه؟ باهاش مسافرت کنه و رفتارهای خطرناک خودخواهی و کینه توزی و وارونه کردن حقیقت در مواقع حساس و سعی در آسیب رسانی به دیگران که از این نشونه هاست رو کشف کنه
_   و اما تحقیقاتی مثل پرس و جو در مورد حسن شهرت تو در و همسایه یا فامیل و محل کار مرسومه اما آیا تحقیق های دیگه ای هم شده؟ درست انجام شده؟ آیا می دانستند چه سوالاتی اصلا باید پرسند و چه سوالاتی را نباید؟ آیا به نحوه پرسیدن سوال آشنایی داشته اند تا گرفتار دهن بینی نشوند؟ آیا پاسخ دهنده محبت بی جا یا خصومت شخصی را در پاسخ در نظر گرفته؟ یا بدون اطلاعات کامل بر روی ظاهر قضاوت کرده؛ آیا اصلا تحقیقات مرسوم توانایی نمایان کردن عیب های غیر قابل اغماض و چشم پوشی را دارند؟ آیا  تحقیق کننده می توانند نتیجه گیری مشخص یا درستی از تحقیقات و پاسخ ها بگیرند؟
به نظر می رسه تحقیقات مرسوم قبل از ازدواج آنقدر غیر کاربردی و بی معنی اند که جز عملی تشریفاتی هیچ جنبه مفید دیگری در موفقیت یک ازدواج ندارند. چه هزاران هزار نمونه مرد و زنی که در تحقیقاتِ محل کار و همسایه و دانشگاه تحصیلی، افرادی سالم و خوش خلق معرفی شده اند اما از اخلاق خوش کوچکترین بهره و شعوری نبرده اند. چه هزاران هزار بیماران شخصیتی ای که توانسته اند با ظاهری پیچیده، اجتماعی که از دور به آنها مینگریسته را فریب دهند و عصبی بودن خود را کاملا پنهان سازند.
_ فرزندان از پدر و مادرشون تاثیر می گیرند مخصوصا دختر به قول معروف بابایی و پسر مامانی میشه ؛ اگه با اون ها ارتباط خوبی داشتند این نشونه خوبیه برای اینکه اولا آدمهایی که با هم ارتباط دارند از هم تاثیر می گیرن و چه کسی بهتر از پدر و مادر ؛ دوم معلوم می شه نسبتا چقدر خانواده براشون اولویت داره سوم معلوم میشه تا حدودی تحمل نظارت، نصیحت و انتقاد بزرگتر ها رو دارند و می دانند در زمان انتقاد چطوری عمل کنند چهارم تا حدی معلوم میشه که از بچه گی آدمای خود رایی نبودند پنجم تا حدودی تجربه زیادی در مواجهه با مشکلات و تنش ها و چالش ها دارند، آدم های انعطاف پذیری هستند و مزایای دیگر؛ البته معایب هم مثل عدم مراقبت صحیح از فرزند در دوران بارداری و عدم تربیت درست در سنین ۷ سال بعد از تولد، اجبار کردن فرزندان به انجام کار نامتعارف، و غیره مخصوصا اون چیز هایی که برای هر دو طرف مهمه تو طرف مقابل باشه اهمیت بیشتری داره.
 در سنین ۱۶_ ۱۷ سال به بالا از پدر و مادر، ابراز عقیده نکردن
_ شخصیت شناسی با تست های روانشناسی و عکس برداری آئورا(aura imaging) یا هاله درمانی (Bio Electerography) که ﮔﺰارﺷﻲ ﻛﺎﻣﻞ از وﺿﻌﻴﺖ ﺟﺴﻤﻲ، ذﻫﻨﻲ، رواﻧﻲ ﻓﺮد اراﺋﻪ ﻣﻲ ﻛﻨﺪ یه شناخت کلی از طرف مقابل میده  و با توجه به شخصیت راه حل هایی رو برای ارتباط بهتر با همسر آینده می توان پیدا کرد.
_ بعد از اینکه سبک زندگی روزمره او را دیدید و پرسیدید، پرسش های صریح و جزئی در مواردی که واستون اساسی و پر اهمیته و مهمتر شنیدن جواب صریح و قانع کننده ضروریه.
_ اگر مذهبی نیست  اینکه غرور و خودبینی اش نسبت به خونواده و دیگران چقدره و اغلب علاقه به فیلم های خشن داره یا نه.  البته اینکه چقدر خدا ترسه و تو حرف و عملش چقدر به خدا توکل می کنه نشان از مذهبی بودن شخصه که   این یک امتیاز ولی نداشتنش ضعف مهمی نیست.

کلام آخر اینکه در زمان آشنایی اولیه دنبال خوشگذرانی نباشیم و با دقت و سرعت تا علاقه  ایجاد نشده واسه شناخت بیشتر، راه های بیشتری رو امتحان کنیم که اون ها رو تو کتاب ها و اینترنت باید مطالعه کرد ... چون جای خالی شناخت رو با گرفتن تضمین نمی شه پر کرد، مهریه زیاد و حق طلاق و این قبیل موارد اثرات مخرب خودش رو داره که تلقین منفی یکی از این اثرات است...  برای خواندن مطالب مرتبط به لینک زیر مراجعه کنید:
http://hediyehman.blog.ir/1398/08/19/میزان-مهریه
http://hediyehman.blog.ir/1398/07/30/تلقین
http://hediyehman.blog.ir/1398/07/29/حق-طلاق


 

نظرات  (۰)

هیچ نظری هنوز ثبت نشده است

ارسال نظر

ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در بیان ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.
شما میتوانید از این تگهای html استفاده کنید:
<b> یا <strong>، <em> یا <i>، <u>، <strike> یا <s>، <sup>، <sub>، <blockquote>، <code>، <pre>، <hr>، <br>، <p>، <a href="" title="">، <span style="">، <div align="">
تجدید کد امنیتی