هدیه

تا خدا بنده نوازست به خلقش چه نیازست؛ تقدیم به دوست عزیزم😊

هدیه

تا خدا بنده نوازست به خلقش چه نیازست؛ تقدیم به دوست عزیزم😊

رسانه همه چیز را مغلوب می کند!

دوشنبه, ۶ آبان ۱۳۹۸، ۰۱:۲۱ ب.ظ

سه مقدمه کوتاه عرض می کنم:
۱- از ابتدای شکل گیری تمدن ها تاکنون صد ها قرن می گذره و فرهنگ ها و رسوم و مذاهب اقوام مختلف در این مدت طولانی تغییر چندانی نکرده اما حیرت انگیزه که تو صده اخیر (۱۹۰۰ میلادی به بعد)   با پیشرفت تکنولوژی و رسانه ها می بینیم که  آداب و رسوم اینقدر تغییر کرده و فرهنگ میلیارد ها نفر از غرب و شرق به هم شبیه شده و جالب تر اینکه این فرهنگ هم به این شکل، قبلا نبوده و جدیدا در دنیا ابداع شده که به فرهنگ غربی و آمریکایی معروفه.

۲- از طرفی انسان موجود پیچیده ایه، غیر از بحث مهم وراثت، ذاتا دنبال یادگیری و تجربه س؛ نه تنها از شنیدن صحبت ها، انتقادات دیگران، فیلم ها و مخصوصا در دوران کودکی کارتون سیندرلا و سفید برفی و فوتبالیستا و... ، موسیقی ، دیدگاه های سیاسی، کلاس زبان و دانشگاه ، چشم و هم چشمی و کشش های جنسی و رویا ها و فانتزی ها و چیزهای بی شمار دیگه تاثیر می گیره  بلکه بیماری های روحی و جسمی، خوردنی ها و مصرف دارو ها هم تو شکل گیری عقاید و عادت ها و انعطاف پذیری ها موثره.
۳- سنت شکنی شده ؛ انگار از ۶۰ - ۷۰ سال پیش تا الان چند میلیارد سال گذشته، چقدر فرهنگ ها تغییر کرده! سیستم آموزشی مکتبی دنیا تغییر کرده، بانک ها ایجاد شده، سیستم قضایی سنتی و کد خدا منشانه در دنیا تغییر کرده و خیلی تغییرات دیگه...اما  ایرانی ها چون بیش از سایر ملت ها اعتقاداتشون ریشه در دین و همچنین ادبیات ملی و محلی داشته ناخودآگاه در برابر این تغییرات مقاومت زیادی نشان دادند اما رسانه را نباید دست کم گرفت واقعیت این است که مغلوب شده ایم!
______________

 در روزنامه و تلویزیون، اینستاگرام،  یک فیلم و رسانه های دیگه طوری که محسوس نباشه یک دروغ گفتن بین ده ها راست! سانسور خبری! انتشار گسترده یک خبر از یک ادعای کذب! انتشار کذب از شخص به ظاهر معتمد! سوء استفاده و تحریف مبانی دین، حقوق بشر و هزاران چیز دیگه...

______________
رسانه ها جهت دار هستند و همه جا همه چیز را مغلوب می کنند!
اگر بخواهند در یک مملکتی نفوذ کنند، انقلاب کنند با اخبار کذب می توانند!
اگر بخواهند با رسانه ها سیندرلا و سفید برفی و کمند گیسو و باربی و غیره را با فرهنگ خاص خود نمایش دهند می توانند در ذهن کودکان هم نفوذ کنند!
اگر بخواهند برای بالغین جذابیت جنسی را عیان و نهان نشان بدهند می توانند!
می توانند شهر نشینی را تبلیغ کنند!
می توانند احساس نا امیدی و محدودیت کاذب در اشخاص ایجاد و کمپین به راه بیندازند!
می توانند با تبلیغ آهن پرستی و تجمل گرایی سود و ذهن و قلب ها را تسخیر کنند!
می توانند شما را شیفته فلان شخصیت یا غدا کنند یا از گروهی یا چیزی متنفر کنند!
می توانند در اعتقادات دینی همه اقشار جامعه تغییر یا بدعت ایجاد کنند!
می توانند اطلاعات فردی و سلیقه های شما را بدون گرفتن نمونه ژن شناسایی کنند!
می توانند فرهنگ و سنت یک جامعه را در همان جامعه تحقیر کنند!
____________
به هیچ رسانه ای اعتمادی نیست ولی چه فایده نزدیکانم، جامعه و حاکمیت می بینند و ناخودآگاه اعتماد می کنند؛ رسانه دارد همه چیز را مغلوب می کند!!

موافقین ۰ مخالفین ۰ ۹۸/۰۸/۰۶
هدیه --

نظرات  (۰)

هیچ نظری هنوز ثبت نشده است

ارسال نظر

ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در بیان ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.
شما میتوانید از این تگهای html استفاده کنید:
<b> یا <strong>، <em> یا <i>، <u>، <strike> یا <s>، <sup>، <sub>، <blockquote>، <code>، <pre>، <hr>، <br>، <p>، <a href="" title="">، <span style="">، <div align="">
تجدید کد امنیتی