هدیه

تا خدا بنده نوازست به خلقش چه نیازست؛ تقدیم به دوست عزیزم😊

هدیه

تا خدا بنده نوازست به خلقش چه نیازست؛ تقدیم به دوست عزیزم😊


 

 

نیروهایی که مردان را (در برابر ابراز احساسات) خویشتن دار نگه می دارد:

هر ویژگی فردی هنگامی به وجود می آید که نیرویی آن را به تحریک وادارد و آن ویژگی را شکل دهد. ویژگی خویشتن داری در مرد نیز از این امر مستثنی نیست زیرا با نیروهایی از قبیل، آموزش در دوران کودکی، فرهنگ مردانگی، ترس از وابستگی پدران بدون گذشت و دوستی های ناقص، پرورش می یابد. اما نیروی اصلی و مهم ترین امر در این مورد، زنان می باشند. شاید تعجب کنید که تکان دهنده ترین حقیقتی که در تحقیقات به دست آمده این است که، اغلب زنان نمی خواهند مردان با آنان صمیمی باشند.
در دنیایی که نقش های دو جنس زن و مرد در حال تغییر است، هنوز همان عوامل فرهنگی که مردان را خویشتن دار می سازد، زنان را مشتاق می کند که مردان خویشتن دار را بر مردان صمیمی ترجیح بدهند. زنان امروز، تحت تأثیر نیروهایی قرار گرفته اند که مردان را از صمیمی بودن، به هراس می اندازد، در نتیجه زنان هم از صمیمیت به هراس می افتند و در صمیمیتی که مردان تقدیم می کنند، محتاطانه عمل میکنند.
اغلب اوقات، زنانی که اصرار دارند مردان در روابطشان صمیمی و مسالمت آمیز باشند، خواهان این هستند که در حرفه و کار، خود را مردی خویشتن دار و پرخاشگر جلوه دهند.
زنان با آنکه به ظاهر عاشق روابط صمیمی و محبت آمیز هستند، در باطن به طرف مردانی جذب می شوند که با نگاه خیره و طرز صحبت به خصوص، قلب آنها را تسخیر کند ولی اگر همین مرد به طور ناگهانی از خودرفتاری مهرآمیز نشان دهد، زن احساس می کند که فریب خورده است و با دیدن اولین نشانهی دردسر، عشق را به دور می اندازد و دیگر آن علاقه را از خود نشان نمی دهند و این امر به این دلیل است که زنان، در قدیم از جهت مالی و حمایت احساسی، آن قدر به مردان تکیه کرده اند که ممکن است اولین نشانه ی ضعف یا دلواپسی را، به منزله ی تهدید بنگرند. در بسیاری از روابط، زن، مردی را که دارای مشکل است، مانند قایقی می بیند که سوراخ شده است و اولین اندیشه ای که به ذهنش می رسد، هراس از غرق شدن است نه تعمیر قایق.
در این رابطه، دکتر آلن استون می گوید: «از آنجایی که زنان تحت تأثیر همان مردان پایبند رسوم قدیمی هستند، بسیاری از آنان از لحاظ جنسی به سوی مردان کناره گیر و گمنام جذب می شوند. این بخشی از آن چیزی است که آنان را از لحاظ جنسی تحریک می کند. زمانی که مردان این پیام های درهم آمیخته را دریافت میکنند، متوجه میشوند که میان آنچه زنان ترجیح میدهند و آنچه در واقع میخواهند تضاد وجود دارد.»
زنان می خواهند زمانی که احتیاج به گرمای محبت و صمیمیت دارند، همسرشان با آغوش گرم از این مسأله استقبال کند، نه این که با کم گویی و یا ضعف در عمل، او را مأیوس کند. آنها می خواهند که: مردان لحظه ای قوی و ساکت جلوه کنند و زمانی گرم و پراحساس عمل کنند. اغلب پنداشته میشود زنانی که در ظاهر طالب مردانی هستند که آسیب پذیر باشند، اشک بریزند و از خود محبت نشان دهند، به دنبال همسری با این خصوصیات هستند، ولی در کمال ناباوری مشاهده میکنید که این زنان، در زندگی واقعی به سوی مردانی جذب می شوند که با دستی قدرتمند بگویند: به تو احتیاج دارم»، و حتی بدون کلمه ای با نگاهشان معنای واقعی دوستت دارم» را به او منتقل کنند. زنانی که دارای این اندیشه و تفکر هستند باید بدانند که، مرد خویشتن دار هم موجب نا امیدی است و هم جذبه دارد، او مردی است غیرقابل دسترس و فاقد واکنش، که از سهیم کردن دیگران در احساساتش و حمایت آنان از نظر احساسی، امتناع می کند و نیز مرد پر رمز و رازی است که در رویاهای با زنان وجود دارد.
مردان نیز در برابر «تناقض های ظاهری» زنان در مورد مرد بودن خود، دچار عدم اطمینان می شوند، آنها نمیدانند در برابر خواسته های همسر خویش بدطور احساسی پاسخگو باشند یا با سکوت خود (که نشانهی جاذبه جنسی مردان میباشد)، او را متقاعد کنند. مرد با خود می گوید: اگر خود را آسیب پذیر نشان دهم، آیا مرا ترک نخواهد کرد و یا اگر خود را همچنان با جذبه نشان دهم از من نخواهد رنجید؟ و همین امر باعث میشود که مردان در برابر انتظارات بسیاری از زنان، هرگز از انزوای احساسی خود بیرون نیایند، زیرا می دانند اگر چیزی به دست نیاورند، بدون تردید چیزی را نیز از دست نمی دهند. زنانی که مردان خویشتن دار را مردانی ایده ال می دانند، باید قادر باشند آنها را که بر سر دو راهی قرار گرفته اند و در برابر انتظارات متناقض، خود را مستأصل و درمانده حس می کنند، یاری دهند و به کمکش بشتابند.
رؤیاهای مرد در مورد امور جنسی نیز باید رشد کند. او می خواهد همسری داشته باشد که به موقع آرامش بخش او باشد و هنگام روز به یک کدبانوی نمونه تبدیل شود. انتظارات غیرممکن مرد هم کمتر از زن نیست و می خواهد دوستی
انعطاف پذیر و پرحرارت و پر رمز و راز داشته باشد.

منبع: کتاب معجزه صمیمیت،جلد دوم، انتشارات نسل نواندیش، صص ۲۵۲ الی ۲۵۴

نظرات  (۰)

هیچ نظری هنوز ثبت نشده است

ارسال نظر

ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در بیان ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.
شما میتوانید از این تگهای html استفاده کنید:
<b> یا <strong>، <em> یا <i>، <u>، <strike> یا <s>، <sup>، <sub>، <blockquote>، <code>، <pre>، <hr>، <br>، <p>، <a href="" title="">، <span style="">، <div align="">
تجدید کد امنیتی