هدیه

تا خدا بنده نوازست به خلقش چه نیازست؛ تقدیم به دوست عزیزم😊

هدیه

تا خدا بنده نوازست به خلقش چه نیازست؛ تقدیم به دوست عزیزم😊

دل جویی از پدر و مادر شوهر

شنبه, ۴ آبان ۱۳۹۸، ۰۸:۵۷ ق.ظ

سلام. معمولا در بعضی ازدواج ها دلجویی از پدر و مادرِ شوهر خیلی مفیده.  ارتباط زن وشوهر با پدر و مادر و برادر و خواهرِ شوهر باید طوری باشه که بعدا در بلند مدت دچار مشکل نشوند.؛  
پس:
اولا توکل به خدا باید کرد.
هر روز از خدا مهربان خواست که روابط (بین شما و همسرتون و  با پدر مادر ) ‌ را تنظیم کند که بسیار موثر است.
- محبت به اندازه و به جا به همسر و پدر مادر همانقدر که ممکن سخت باشد، موثر است اما شیرینی خود را دارد، و حداقل اول زندگی و بعد آسان می شود ، قرار نیست خود را عوض کنید، فقط محبتتان را بیشتر ابراز کنید ...به قول معروف با محبت خار ها گل می شود.
- در اینطور مواقع زن باید صبور  باشد؛ البته شوهر باید بجا و به اندازه به زن محبت کند. (نه هر لحظه ؛ سعی کنید روش های متنوع باشد). تا محبت بعدی برایش شیرین باشد و هر دو لذت ببرند.
- صبور بودن زن را بعنوان تعریف زیاد به رخش نکشید ؛ و در حقیقت مهربانانه و بجا باید از او انتظار تحمل داشته باشید.
-  زن باید بداند که ابتدا با انجام کار های خانه پدر مادر شوهر می تواند در قلب شان جا باز کند. مسلما چیزی از زن کم نمی شود و فقط محبت ها بیشتر میشود.
- زن و شوهر هر چند ممکن است هر روز  (زیاد)  با پدر مادرِ شوهر  تماس نگیرد ولی این اوضاع اتفاقا بهتر است  در عوض وقتی تماس میگیرد باید پر انرژی باشد، خود را در نهایت دلتنگی نشان داده (ممکن است واقعی نباشد ولی با تلقین می توانید بین هر دو طرف محبت زیادی ایجاد کنید) و خود را مشتاق دیدار با آن ها  نشان دهند. این موضوع دورویی محسوب نمی شه ؛ نیّتتان تلقین خوبی ها باشد. نسخه ای که مولای متقیان در حکمت ۲۰۷ نهج البلاغه می پیچد، بسیار شنیدنی و قابل تأمل است: "اگر بردبار نیستی خود را به بردباری بزن زیرا کم اتفاق می افتد که کسی خود را شبیه قومی سازد و از آن ها به حساب نیاید."
- سعی کنید همسایه پدر مادرتان نباشید محل زندگی هر چه دورتر بهتر تا شما و همسرتان در موقعیت اتفاقی با پدر مادر خواهر و برادرت قرار نگیرید و تا بهبود اوضاع هر رفتاری پیش بینی و کنترل شده باشد ؛ از طرفی از دوری گله کنید تا با تلقین مثبت آن ها را به خودتان مشتاق سازید.
- در موقعیت های خاص پیش پدر مادرتان از همسرتان تعریف و تمجید کنید و اوضاع را کنترل کنید و زیاده روی نکنید.
- زن و شوهر هر چند ممکن است مجبور باشند یه روز دو روز در میان (زیاد)  به دیدار پدر مادرِ شوهر نروند ولی این اوضاع اتفاقا بهتر است در عوض وقتی می روند  باید پر انرژی باشند، خود را در نهایت دلتنگی نشان دهند (ممکن است واقعی نباشد ولی با تلقین می توان بین همدیگر طرف محبت زیادی ایجاد کرد)
- پیش از رفتن به خانه پدر مادر از آنها سوال کنید مخصوصا از مادر بپرسد که چیزی لازم ندارید داریم می آییم خانه تان، وقتی تماس می گیرد پر انرژی باشید بگوئید 
- بگوئید همسرم(زنم) پیشنهاد داد امروز بیاییم خانه تان . می توانید غذا درست کنید ، روز پدر ، روز مادر دعوتشان کنید کیک بگیرید هدیه بدهید، گاهی غذا درست کنید و به خانه پدر مادر ببرید، یا به پیک نیک ببرید. از طرفی ارتباط و محبت همسرتان به پدر و مادر شما بسیار دقیق ، با سرعت عمل، با پیش بینی حرکات و جو خانواده و پیش بینی عکس العمل مناسب  و به قول معروف حاضر جوابیِ مثبت باشد. حتی فکر و مشورت قبلی با روانشناس در این مورد بد نیست.
- شاید اول کار شرایط دلسرد کننده به نظر بیاید ولی شما دارید تلاش خود را می کنید، مطمئن باشید بی تاثیر نیست، حداقل اینکه آنها شما را با دیگران مقایسه می کنند
- شوهران مراقب باشید که در این شرایط ممکن است بردار و خواهرتان حسادت کنند اوضاع را کنترل کنید. همسر (زن) با خواهر شوهر ارتباط گیرد و غیره
مطمئن باشید کم کم خودتان هم از این کار ها لذت خواهید برد و از طرفی هم به خواسته تان می رسید و مهم تر از همه می توانید کنترل همه چیز را به دست بگیرید.
امام علی علیه السلام می فرمایند : هر گاه از چیزی می ترسی خود را در آن بیفکن که گاهی ترسیدن از آن چیز مهم تر از واقعیت خارجی است. (حکمت 175 نهج البلاغه)

موفق باشید.

نظرات  (۰)

هیچ نظری هنوز ثبت نشده است

ارسال نظر

ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در بیان ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.
شما میتوانید از این تگهای html استفاده کنید:
<b> یا <strong>، <em> یا <i>، <u>، <strike> یا <s>، <sup>، <sub>، <blockquote>، <code>، <pre>، <hr>، <br>، <p>، <a href="" title="">، <span style="">، <div align="">
تجدید کد امنیتی